Sahabat Sejati

Tuesday 8 April 2014

Tak patut, tak patut...

Poster ini terpaksa saya sensorkan, kerana mungkin 
ada yang tidak berapa senang dengannya (sumber FB)

Betul ke?

Terkejut saya sambil menggelengkan kepala beberapa. Takkan ini dibenarkan untuk diadakan di sebuah negara yang pernah diisytiharkan ‘negara Islam’ oleh seorang bekas pembesar negara beberapa tahun yang lalu.

Saya melihat poster ini di dalam FB.

TOPLESS FRIDAY BEACH PARTY.

Bayaran masuk RM35 tetapi wanita masuk percuma.

Pakaian untuk wanita bikini, manakala lelaki seluar pendek malahan digalakkan lagi kurang berpakaian lagi bagus. Maknanya kalau berpakaian secolet sahaja lagi memenuhi cita rasa penganjur barangkali.

Akan diadakan pertandingan tarian paling kotor dengan tawaran hadiah yang ‘kotor’ juga.

Terus-terang, penganjuran parti ini sangat memalukan masyarakat Malaysia dan pasti mengundang kepada perlakuan gejala sosial yang teruk. Tidakkah ‘mereka’ mengambil pengajaran daripada apa yang berlaku ketika penganjuran konsert Future Music Festival Asia (FMFA), kita dikejutkan dengan 6 kematian akibat dadah di dalam program tersebut. Apakah masih mahu mengulanginya?

Ternyata pihak penganjur langsung tidak sensitif dengan suasana masyarakat yang masih berdukacita dengan kejadian kehilangan pesawat MH370 dengan mengadakan parti bebas yang tidak bersesuaian langsung dengan nilai moral dan budaya negara ini serta tidak sensitif dengan ajaran Islam. Dalam keadaan kita berdepan dengan gejala sosial yang sukar dikawal, hari ini masih ada pihak yang mahu membuka ruang kepada penyebaran keruntuhan moral.

Harap pihak yang berkenaan mengambil tindakan tegas atas penganjuran parti ini serta membatalkannya serta-merta tanpa kompromi.

Pray4#MH370

0 comments:

Post a Comment