Sahabat Sejati

Sunday 29 June 2014

Salam Ramadhan 1435H


Assalamualaikum warahmatullah 

Telah tiba bulan rahmat, bulan keberkatan, bulan keampunan dan bulan ibadat. Apa sahaja perkataan yang diungkapkan untuk menggambarkan bulan ini pastinya adalah kebaikan. Bulan yang dibukakan pintu-pintu syurga, dikunci pintu-pintu neraka dan dibelenggu syaitan-syaitan. Itulah Ramadhan, yang datang berkunjung memberi khabar gembira buat perindunya. 

Berkata Saiyidina Umar al-Khattab ra. dengan gembiranya setiap kali menjelang Ramadhan: “Selamat datang bulan yang akan membersihkan kami, sebab Ramadhan ini semuanya baik, puasa pada siang harinya dan bangun pada malamnya, dan sedekah (belanja) dalam bulan ini sama dengan membelanjai perjuangan jihad fi sabilillah.” 

Di kesempatan yang terluang ini, saya dengan rendah hati memohon kemaafan atas segala kekurangan, kesilapan dan kekhilafan samada yang tersurat atau tersirat kepada semua pengunjung pondok kecil abuikhwan. Mudah-mudahan Allah SWT menyampaikan kita dengan Ramadhan sehingga akhirnya dan mempermudahkan ibadat puasa kita serta dianugerahi pahala dan rahmat yang didamba. 

Penuhi siang dengan kebaikan sesama manusia.
Isikan malam dengan mengharap kebaikan daripada Allah.

Salam Ramadhan 1435H, ikhlas daripada abuikhwan@kembaramencari hamba.

0 comments:

Post a Comment