Sahabat Sejati

Monday 7 May 2012

HAI DARLING!


Suami umpama ‘menteri luar’, isteri pula umpama ‘menteri dalam negeri’. Suami dan isteri ibarat tangan kanan dan tangan kiri, ibarat malam dan siang. Saling melengkapi. Tempatnya tetap di ruang khas (di sisi), bukan di atas dan di bawah! 

Ada ke patut, kita sungguh-sungguh nak pertahankan nilai-nilai romantis yang semakin pupus dan menipis ni dikatakan bikin jenaka murahan? Ada ke patut, kita berjuang bermati-matian nak menyebut perkataan keramat I LOVE YOU dan Hai Darling! kepada pasangan setiap hari dan berkali-kali ni dikatakan sudah buang tabiat? Leceh betul. Kot ya pun support la sikit usia mulia ni.....

Sesekali anak-anak yang enak ‘dirasuk’ hantu ini ‘melawan’ juga apabila pelbagai peraturan dan undang-undang saya buat tidak menepati ‘selera’ mereka. Namun saya memahamkan mereka, tugas saya ini bukan saja-saja seronok tapi AMANAH yang akan ditanya di akhirat kelak.

Betapa tidak seriusnya kita dengan solat. Betapa cuai dan main-mainnya kita terhadap ibadat solat. Bayangkan, usia kita sudah semakin sampai ke penghujung, tapi kualiti solat kita masih macam budak tadika. (Petikan kulit belakang)

Tajuk : HAI DARLING!
Penulis : Badrul Hisham Shari
Penerbit : Galeri Ilmu Sdn Bhd
M/S : 183
Harga : SM 19.00 / SS 21.00

HAI, DARLING! adalah koleksi artikel sketsa rumah tangga yang mencuit hati dan menjentik minda. Dengan gaya bahasa yang bersahaja dan bersulamkan kartun yang bermesej, buku ini amat sesuai dan dekat dengan semua golongan – suami isteri, ibu bapa dan anak-anak.

Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan!

3 comments:

Anonymous said...

Macam best ja :D

Jey Luqman said...

hamboiiiii

abuikhwan said...

I-Allah, memang best...berbaloi untuk dibaca

Post a Comment