Sahabat Sejati

Thursday 25 October 2018

Moga Allah permudahkan..

Sudah seminggu tidak berkunjung ke 'pondok kecil abuikhwan' ini, sekaligus tidak dapat menumpahkan tulisan untuk tatapan sahabat-sahabat (jika ada yang mahu menatapnya). Bahkan laman milik sahabat-sahabat juga tidak mampu untuk saya kunjungi. Sudah pasti banyak coretan sahabat-sahabat yang saya terlepas untuk menatap, seterusnya mengambil manfaat daripadanya.

Kebelakangan ini kesibukan saya dan sahabat YAMCP berkisar kepada persiapan mengumpul dana bagi membantu mangsa gempa bumi dan tsunami di Palu Sulawesi. Saya yakin sahabat-sahabat sedia maklum musibah yang telah menimpa bumi Palu. Sungguh tragis dan sangat menyayat hati. 

Sebelum ini kami bertungkus-lumus mengumpul dana untuk rakyat Lombok yang diuji juga dengan musibah gempa bumi. Takdir Ilahi, belum sempat kami 'membereskan' semampunya apa yang berlaku di Lombok, kemudian menyusul pula tragedi di Palu. Walaupun buat masa ini kami memberi tumpuan yang lebih kepada Palu, Lombok semestinya tidak dilupakan. Sudah ada di dalam senarai perancangan bantuan untuk dibawa ke Lombok nanti. 

Insya-Allah, November ini akan berlepas rombongan YAMCP ke Palu. Sebelum ini kami cuma mengirim bantuan melalui YAM Wilayah yang telah awal-awal berangkat ke sana. Mereka jugalah yang menyalurkan maklumat-maklumat penting berkenaan situasi di sana. Termasuk maklumat mengenai sesekali masih lagi berlaku gegaran-gegaran kecil.

Tempohari telah keluar arahan daripada YAM Pusat agar setiap negeri menghantar wakil bagi tujuan tersebut. Justeru, November ini kami akan menyusul. Allahu al-Musta`an..


3 comments:

Nor Azimah Ali said...

In shaa Allah niat yg baik pasti Allah bantu.

Etuza said...

Asalam..sedih dengan apa yang menimpa..ketika melihat vedio masa kejadian..terasa bergegar badan..Dashyat nya..Allah maha hebat, kepada Allah kita mohon ampun..yakinkan sesungguhnya Dia lah yakni Allah yang satu..mohon jauhi syirik..Subahanallah

Etuza said...

InshaAllah akan salurkan setakat terdaya..Ustaz kena promosikan dengan kawan2 blogger lain ya

Post a Comment