Sahabat Sejati

Wednesday 22 November 2017

Hari ini di unit audiologi

'Hari ini, temujanji di unit audiology'

Alhamdulillah, selesai sudah temujanji hari ini. Seperti biasa, saya akan mengambil cuti sekiranya ada temujanji 'si kecil Haikal yang istimewa' di HTAA. Malas mahu menggunakan 'time slip'. Bukannya apa, jika 'time slip' terpaksa pula berkejar masuk kerja kembali. Daripada 'duk' terkejar-kejar, ambil cuti sehari terus, senang. 

Begitulah saya, memenuhi temujanji anakanda yang seorang ini di HTAA sejak 12 tahun yang lalu. Mula-mula dulu ada juga rasa sedikit kesulitan, maklumlah dalam sebulan tiga atau empat kali perlu ke HTAA di unit yang berlainan. Itu pun sudah kurang temujanjinya berbanding pada tahun pertama hingga ke tahun kelima kelahirannya. Seingat saya ada lapan temujanji sebulan termasuk perlu berjumpa dengan pakar di IJN. 

Alah bisa tegal biasa kata madah melayu. Memang, dulu-dulu ada juga rasa payahnya, sukarnya. Tetapi sekarang sudah 'lali'. Seronok pun ada kerana dapat menghabiskan masa bersama anakanda Haikal. Selesai temujanji, bersama anakanda Haikal, mencicip roti telur diganding dengan milo tarik di restoran berhadapan Masjid Negeri. Jika ada masa, bolehlah mencuci mata di Taman Kerang melihat-lihat barangan antik yang dijual di situ.

Kebiasaannya, saya lebih gemar menunggang motosikal jika ke hospital. Bukannya apa, ragam di hospital Kuantan ini ialah payah nak mencari 'parking'. Kadang-kadang dua tiga kali berpusing pun belum tentu dapat ruang letak kenderaan. Tak kena gaya, dapat 'parking' tapi jauh dari hospital. Terpaksalah menapak pula. Tetapi jika cuaca tidak berapa baik, mahu tak mahu kena bawa kereta juga.  

Insya-Allah, minggu hadapan ada satu lagi temujanji yang perlu dipenuhi di unit yang berlainan. Dengan senang hati, 'start' motosikal, rempit bersama 'si kecil Haikal yang istimewa'. 

1 comments:

paridah said...

Assalam moga cikgu sht sjhtra sekeluarga...alhamdulillah anak tersayang dpt rawatan sempurna di HTAA...ujian untuk orang tabahhadapinya.

Post a Comment