Sahabat Sejati

Sunday 13 December 2009

Izinkan diri ini...

Dengan nama ALlah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih,

Segala puji dan sanjungan itu milik Allah. Selawat dan salam buat junjungan besar penghulu kami Nabi Muhammad SAW, jua kepada keluarganya serta sekelian sahabat baginda.

Sesungguhnya sebenar-benar perkataan ialah kitab ALlah, sebenar-benar petunjuk ialah petunjuk yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW. Seburuk-buruk pekerjaan ialah mengada-adakan sesuatu dalam agama, setiap sesuatu yang diada-adakan itu adalah bida`ah.
-------------------------------------------
Kata seorang rakan..,

"Ada ketikanya manusia tidak dapat membendung perasaan rindu pada masa silam. Apabila jiwa diruntun kerinduan yang menggigit jiwa dan perasaan, mereka semacam mahu kembali pada saat-saat keindahan yang mencorakkan seribu satu macam kenangan, agar kenangan itu tetap segar dan hijau di ingatan."

Tidak terkecuali saya, akibat rindu pada hari-hari itu, lalu saya mencari-cari satu medan agar dapat saya titipkan pengalaman dan kenangan...supaya ia tidak terluput hilang begitu sahaja di ketika mana berlalunya masa dan zaman kelupaan seiring bertambahnya usia.

Justeru itu lahirlah blog abuikhwan di persada maya ini buat catatan hari-hari semalam, jua untuk berkongsi minda dan rasa, berkongsi percaya seadanya. Mudah-mudahan dengan perkongsian ini dapat mengubati jiwa saya pada kerinduan itu...kembara mencari hamba.

0 comments:

Post a Comment