Sahabat Sejati

Friday 9 August 2019

Doakan..

Allahu.. mendapat arahan daripada pihak pengurusan Yayasan Amal Malaysia bahawa misi qurban di Kashmir terpaksa dipindahkan ke tempat lain. Ini berikutan laporan berita yang diterima mengesahkan berlaku ketegangan di wilayah tersebut.

Mujurlah para relawan belum lagi bertolak ke sana dan masih berada di bumi Malaysia. Jika tidak tentu bertambah sulit dan menimbulkan banyak masalah. Tentunya kami tidak mahu memperjudikan keselamatan diri para relawan yang ke sana.

Akhirnya, setelah perbincangan oleh pihak pengurusan, keputusan telah dibuat untuk menggantikan lokasi qurban dari Kashmir ke Delhi. 

Demikianlah, di antara perkara yang seringkali berlaku dan terpaksa kami hadapi. Belum masuk karenah birokrasi negara-negara terbabit dan berbagai lagi. Namun, ini semua dihadapi dengan dada yang terbuka. Ia adalah asam garam dalam kerja-kerja kemanusiaan dan kebajikan.

Apa pun, saya memohon doa daripada sahabat-sahabat agar segala gerakerja yang dilakukan berjalan dengan lancar. Mohon doakan juga keselamatan para relawan semua. Allahumm ameen..      

3 comments:

norhidana said...

di doakan semoga semuanya dipermudahkan ya

Normala Saad said...

Semoga usaha murni ini dipermudahkan.

Warisan Petani said...

Semoga dipermudahkan urusan ibadah qurban tersebut.

Post a Comment