Sahabat Sejati

Monday 24 September 2012

Macam mana keadaan awak sekarang? Dah okey?

Samad, seorang lelaki kurus dari Terengganu duduk di tepi tingkap sebuah pesawat yang hendak berlepas ke England. Dua minit kemudia, seorang lelaki Afrika, mukanya garang, badannya gemuk dan berbau hapak, duduk di sebelahnya, kemudian terus tidur.

Kapal terbang berlepas. Sejam kemudian Samad mula pening kepala apabila pesawat itu bergoyang-goyang akibat melanggar kepulan awan tebal. Dia ingin ke tandas untuk membuang air, tetapi tidak berani mengejutkan lelaki Afrika yang sedang tidur itu. Nak melompat atas badan lelaki itu, memang tak lepas punya.

Samad berdiri, dia memikir-mikir bagaimana hendak ke tandas tanpa mengejutkan lelaki Afrika itu. Tiba-tiba pesawat itu melanggar lompongan udara(air pocket) menyebabkan ia menjunam dengan mengejut. Lepas itu pesawat itu melanggar awan pula , ia bergoyang-goyang membuatkan perut Samad rasa mual dan hendak termuntah. Kapal terbang bergoncang kuat dan Samad tidak mampu menahannya lagi, lalu dia pun termuntah di dada lelaki Afrika yang masih tidur itu.

Lima minit kemudian lelaki Afrika itu terjaga. Dia memandang ke arah dadanya yang penuh muntah, kemudian ke arah Samad yang duduk di sebelahnya.

"Ha...macam mana keadaan awak sekarang? Dah okey?" Tanya Samad.

1 comments:

nur farahin binti sulaiman said...

hihi lawak la.. pandai betol samad tue

Post a Comment