Sahabat Sejati

Wednesday 26 September 2012

Ekspo Buku Islam 3 Pahang, jom!!!

Alhamdulillah...

Sebaik-baik kalam.

Telah lama saya nantikan, akhirnya ia tiba juga. Tidak tergambar perasaan saya teruja, kembang berbunga, dan berbagai-bagai lagi.


Seingat saya belum pernah diadakan ekspo buku Islam di Pahang sebelum ini. Tetapi jika dilihat pada poster sudah kali ke 3, wallahua`lam mungkin saya yang terlepas pandang dan terlepas peluang menghadirinya. Yang pasti, pesta buku anjuran persatuan-persatuan cina sudah berkali-kali. Sempat juga saya mencelah-celah tetapi nak buat apa, semuanya buku di dalam bahasa cina.

Insya-Allah, saya akan mencuba menghadirinya kali ini di celah-celah kesibukan masa. Semoga Allah mempermudahkannya.

Entahlah berapa RM pula yang akan dihabiskan, bimbang juga jika berbelanja sampai lupa diri. Itulah diri saya, terlalu lemah di hadapan kedai buku. Kalau boleh semua buku nak dibeli. Duit pula meluncur laju seperti air. Sebagaimana saya pernah menulis: “Entah mengapa saya sangat teruja dengan buku. Dua tempat yang saya baca Au`udzubillah, iaitu ketika memasuki tandas dan KEDAI BUKU, kerana ketika keluar dari KEDAI BUKU saya jadi manusia fakir tetapi penuh kepuasan dengan buku yang dibeli.”

Namun, saya tidaklah kisah untuk berbelanja ‘lebih sedikit’ kerana setiap sen yang dilaburkan adalah dengan niat untuk mencari ilmu, kebaikan, motivasi, panduan dan sebagainya. Dan saya yakin ia memang berbaloi dalam mencari erti hidup agar hari ini lebih baik daripada semalam.

Setinggi-tinggi penghargaan saya ucapkan kepada pihak penganjur. (Kalau boleh dalam setahun buatlah banyak kali)

Ayuh! Sahabat-sahabat sekelian luangkan masa untuk ke Ekspo Buku Islam 3 Pahang khususnya warga Kuantan. Rugi kalau tak pergi... 

0 comments:

Post a Comment