Sahabat Sejati

Thursday 31 January 2019

Alhamdulillah, alhamdulillah..

si kecil Haikal yang istimewa

Puji-pujian semestinya milik Allah SWT, selaku penguasa perbendaharaan di langit dan di bumi. Dialah al-Wahhab, yang sentiasa melimpahkan berbagai nikmat tanpa dihitung-hitung. Dengan nikmat-nikmat yang dikurniakan ini, maka kita semua dapat menjalani kehidupan dengan selesa dan menyenangkan. 

Malahan perbendaharaan disisi-Nya tidak pernah berkurang, walaupun setiap detik diagih-agih kepada makhluk yang bertebaran di atas muka bumi ini. Setiap makhluk mendapat bahagian masing-masing sebagaimana yang telah ditetapkan dan dijanjikan sejak azali.

Katakanlah "alhamdulillah" duhai teman-teman, di atas kemurahan dan kasih sayang-Nya yang tidak pernah berkurang. Mudah-mudahan tercatat ganjaran pahala dek ulas bibir melantunkan zikir kepada-Nya. 

Alhamdulillah, alhamdulillah.

"Dan sesungguhnya Kami telah memuliakan anak-anak Adam; dan Kami telah beri mereka menggunakan berbagai-bagai kenderaan di darat dan di laut; dan Kami telah memberikan rezeki kepada mereka dari benda-benda yang baik-baik serta Kami telah lebihkan mereka dengan selebih-lebihnya atas banyak makhluk-makhluk yang telah Kami ciptakan." (Al-Israa' :70)

3 comments:

paridah said...

Assalam moga ustaz sihat sejahtera sekeluarga...Alhamdulillah syukur n reda dgn rahmat-Nya yg tidak terkira

Etuza said...

Asalam Ustaz..alhamdulillah syukur padaNya dan pujian sesungguhnya Dia yang berhak menerimanya

Nor Azimah Ali said...

Alhamdulillah di atas segala nikmat kurniaanNya..
Sayangnya kita ni selalu lalai utk bersyukur bila diberikan nikmat..

Post a Comment