Sahabat Sejati

Thursday 9 August 2018

Alhamdulillah, moga Allah membalas kemurahan hati para penderma


Alhamdulillah, dalam kesibukan menguruskan semua hal berkaitan misi aqiqah dan qurban di luar negara yang semakin hampir tarikhnya, sempat juga kami (YAMCP) membantu meringankan kepayahan yang dihadapi seorang warga emas di Kampung Kandis Maran. 

Pakcik Hasan bin Mohammad atau lebih dikenali dengan Hamzah Tok tinggal bersama sepupunya disebuah rumah yang hanya layak dipanggil pondok. Pekerjaannya hanyalah menoreh getah di kebun orang  dengan pendapatan yang tidak seberapa. Rumah yang didiaminya tidak mempunyai kemudahan elektrik dan menumpang bekalan air dari rumah jiran.

Ekoran itu, bagi membantu beliau, pihak Yayasan Amal Malaysia Cawangan Pahang dengan kerjasama Sekretariat ADUN Chenor telah bersetuju untuk membina sebuah rumah keluasan 20’ X 14’ untuk beliau. Anggaran kos sejumlah RM10,000 bagi tujuan tersebut

Bagi memulakan kempen membina rumah untuk Hamzah Tok, Yayasan Amal Malaysia Cawangan Pahang (YAMCP) telah mengambil inisiatif untuk mengumpul sumbangan daripada orang ramai. Kempen dan promosi dijalankan. Poster ditularkan seluasnya menerusi media elektronik.

Alhamdulillah, dalam jangkamasa tidak sampai dua minggu, jumlah yang dianggar berjaya dikumpul. Paling mengharukan apabila kami menerima sumbangan daripada seorang dermawan sebanyak RM10,000 selain daripada penderma-penderma yang lain.

Justeru, kami telah pun menutup kempen sumbangan tersebut dan telah memulakan kerja-kerja pembinaan rumah kekal untuk Hamzah Tok. Jazakallah khairan jaza' kepada semua penderma.

1 comments:

Warisan Petani said...

Tahniah di atas usaha murni itu.

Post a Comment