Sahabat Sejati

Friday 27 November 2020

Terima kasih daun keladi, jazakillah...

'Terima kasih daun keladi ` berlatarbelakangkan Kitab Muhimmah untuk talaqqi malam ini'


Cuaca nyaman sekali hari ni, mendung dan berangin lembut. Sebelum ini, dua hari berturut-turut hujan menerjah bumi di tempat saya. Sekejap lebat, sekejap renyai-renyai. Walaupun demikian, belum ada lagi tempat yang dinaiki air. Mudah-mudahan begitu hendaknya. 

Saat berpulang dari tempat kerja, ‘sikecil Haikal yang istimewa’ meluru seraya ditangannya memegang satu sampul surat berwarna putih. Dengan senyuman meleret, dia menggoyang-goyang sampul tersebut. 

Tanpa menyempat-nyempat anak syurga ini menghulurkan sampul tersebut, saat saya masih lagi terkial-kial menongkat motosikal tua yang banyak berjasa. Teruja sekali rona wajahnya. Begitulah keadaannya, sentiasa teruja apabila ada barangan yang diterima daripada syarikat penghantar barang. 

Oh, rupa-rupanya ia adalah cenderahati kiriman dari sahabat blogger Dana {http://misshamakeupstore.blogspot.com}. Seorang blogger yang aktif menulis. Alhamdulillah, seutas tasbih yang amat menarik warnanya bersama 2 face mask extender yang juga menarik. 

Haa, 2 face mask extender itu pula secara automatik menjadi hak milik dua anak perempuan saya. Awal-awal lagi mereka meminta dengan abi mereka. Cantik katanya.

Alhamdulillah, dengan ucapan, “Jazakillah khairun jaza’ terima kasih daun keladi, saya berbesar hati menerima cenderahati tersebut. Moga ada kesempatan untuk saya membalasnya. Bahkan dipermudahkan juga untuk saya menghadiahkan cenderahati kepada sahabat-sahabat blogger yang lain.  

Sememang saya suka berkunjung dan menatap kandungan di laman blognya setiap kali melayari internet, termasuk juga blog sahabat-sahabat yang lain. Tidak menghampakan, blognya sentiasa menghidangkan titipan tulisan yang baru, segar dan menceriakan. Paling saya suka ialah perkongsian resepi. Ada juga resepi yang saya meminta izin untuk menyimpannya, manalah tahu ada masa-masa terluang untuk dicuba. 

Sahabat-sahabat bolehlah berkunjung ke blognya (yang terbaru resepi membuat maruku) dan membaca titipan yang terhidang. Ceria!

4 comments:

Warisan Petani said...

Alhamdulillah
Semoga dilumayankan rezeki Dana.

saniahibrahim said...

Alhamdulilah semoga ikatan ukhwah di alam maya terus kekal dan semoga Dana dilimpahi rezeki.

Amie said...

Alhamdulillah. Rezeki berblogging. Moga memberi manfaat buat pemberi dan penerima.

Etuza said...

Alamhdulillah..tahnia rezeki dapat hadiah

Post a Comment