Sahabat Sejati

Sunday 25 February 2018

Coretan pendek..

Alhamdulillah, dalam sibuk-sibuk ada juga waktu senggang. Dapatlah juga saya curi-curi sedikit masa untuk membelek dan mencoret di dalam pondok kecil abuikhwan ini. Hampir seminggu saya tidak berkunjung ke sini dan juga ke blog sahabat-sahabat. Tentu banyak coretan menarik sahabat-sahabat yang saya terlepas membacanya. Insya-Allah, akan saya qadha membacanya nanti. 

Mungkin sahabat sekelian sedia maklum, minggu lepas kita semua dikejutkan dengan berita yang menyayat hati, iaitu tragedi serangan udara tentera Russia ke atas wilayah Ghutoh Syria. Serangan tanpa henti selama tiga hari itu mengakibatkan kemusnahan teruk mengorbankan orang awam yang kebanyakannya kanak-kanak. Ia adalah episod ulangan serangan yang berlaku seperti sebelum ini.

Justeru, ekoran yang berlaku, saya bersama NGO Yayasan Amal Malaysia Cawangan Pahang (YAMCP) bingkas menggerakkan kempen sumbangan dana untuk mangsa yang terlibat khusus di Ghutoh. Sementelah lagi Ketua Rabithah Ulama Syam iaitu Prof Dr Syeikh Usamah ar-Rifaie yang berkunjung ke Malaysia (Kuantan) awal bulan lalu juga merayu bantuan untuk rakyat Syria yang ditimpa musibah akibat perang yang tiada tanda-tanda kesudahan. 

Mohon sahabat-sahabat doakan semoga Allah SWT menyelamatkan saudara-saudara kita di Syria khususnya di wilayah Ghutoh, serta doakan juga agar kami YAMCP dipermudahkan dalam urusan membantu umat ini sekadar mana termampu. Allahu al-Musta`an!    


2 comments:

Normala Saad said...

Semoga dipermudahkan segala urusan. Amin.

Fida Z Ein said...

Semoga dunia akan segera aman...

Post a Comment