Sahabat Sejati

Thursday 15 September 2011

Sabar...sabar...

Sakit hati. Tetapi ini bukan saya, kerana saya masih lagi mampu mengawal perasaan walaupun hampir-hampir juga terbakar...

Saya menghabiskan dua jam untuk menulis. Ketika menekan butang publish, tiba-tiba semuanya hilang. Seringkali ia berlaku...entah di mana silapnya.

Sakit kepala, sakit tangan, sakit mata...

Sakit hati lebih-lebih lagi, membuak-buak 'api' di dalam dada. Terasa ringan mulut mahu menghambur kata-kata yang tidak enak didengar. Jika mahu diikutkan perasaan...

Allah...mungkin inilah ujian kesabaran yang perlu saya hadapi, yang sering saya coretkan.

Mudah-mudahan saya dipermudahkan untuk beramal dengan apa yang saya katakan.

"Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu katakan apa yang tidak kamu lakukan? Sesungguhnya kemurkaan yang besar di sisi Allah jika kamu katakan apa yang tidak lakukan." (As-Saff: 2-3)

0 comments:

Post a Comment