Sahabat Sejati

Tuesday 7 December 2010

Salam Ma`al Hijrah 1432H

Salam Ma`al Hijrah kepada semua pengunjung pondok kecil abuikhwan. Pertama-tama sekali marilah kita memanjatkan rasa syukur kepada Allah SWT yang masih lagi memberi peluang kepada kita untuk menyedut udara di tahun baru 1432 hijrah ini. Sesungguhnya nikmat kehidupan yang masih diberikan ini, marilah kita jadikan peluang untuk meningkatkan ketaqwaan dan menambah amal kebajikan. Tiadalah yang lebih berharga untuk dibawa bertemu Allah SWT melainkan kedua-duanya.

Mengingati peristiwa hijrah bukanlah hanya sekadar meniti di bibir sahaja, bukanlah sekadar dengan kita berarak membawa sepanduk tetapi lebih daripada itu. Kita menyelak lembaran sejarah hijrah lalu kita mempelajari dan hayati dalam kehidupan. Marilah kita berhijrah dalam segenap aspek kehidupan daripada tidak baik kepada baik dan bertambah baik. Semoga Allah menerima amalan kita yang paling ikhlas.

Hijrah adalah pengorbanan
Hijrah adalah perpaduan
Hijrah adalah perjuangan

Kegembiraan kedua

Berkongsi kegembiraan, anakanda Imamuddin Haikal yang menyambut ulangtahun kelahirannya pada hari ini. Semoga Allah SWT memanjangkan umurmu dalam ketaatan dan menjuruskan hidupmu ke jalan kekasih-Nya.

Anakanda Imamuddin Haikal...semoga membesar menjadi tonggak agama.
Doa abi buat mu.

0 comments:

Post a Comment