Sahabat Sejati

Thursday, 13 May 2021

Salam Aidilfitri 1442H

foto hiasan
 

Assalamualaikum wrm. wbt, 

Taqabballahu Minna wa Minkum Solehal A`mal, Kullu`Am wa Antum Bilkhair... (Semoga Allah menerima amal soleh (ibadatnya) dari kami dan juga kalian, setiap tahun kalian sentiasa di dalam kebaikan...) 

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri, kepada semua pengunjung pondok kecil abuikhwan. Dengan ikhlas hati saya memohon maaf zahir dan batin andai ada khilaf baik tulisan maupun ucapan.

Marilah kita semua kembali kepada kebenaran. Kukuhkan semula tautan ukhuwah,jalinkan semula ikatan yang longgar, rebutlah peluang beramal ibadat sementara usia masih tersisa. 

Sesungguhnya hidup ini tidak akan terduga bila tamat riwayatnya, entahkan sampai bila kita mampu menghirup dan menghembus udara. Kemudian kita akan kembali kepada-Nya.

Tahun ini adalah kali kedua sambutan Aidlfitri diraikan dalam keadaan norma baharu, tetapi ia bukan penghalang untuk menghayati makna perayaan ini, di samping mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan. Justeru, sentiasalah berada di landasan yang diredhai-Nya.

Semoga nikmat Aidilfitri yang disambut tahun ini membawa seribu hikmah dan rahmah buat kita semua..

4 comments:

paridah said...

Assalam moga ustaz n fmili sht sjhtra di hari mulia salam aidilfitri maaf zahir batin

Warisan Petani said...

Wkmsalam
Selamat menyambut syawal 1442 H
Maaf zahir dan batin

Syaz Rahim said...

selamat menyambut hari raya, maaf zahir batin dari saya sekeluarga :)

Rabiahtul adawiyah said...

Selamat hari raya

Post a Comment