Sahabat Sejati

Friday, 5 January 2018

Bicara santai: Peringatan banjir daripada orang Pahang

'Banjir di Kuantan'

"Dengo ni koi nok ngabo kale aokme mboh nengo, ari ni perentan pejo, keselamatan nombo satu kene jage, bebudok jangan dipalo main dibirei air, kang mencelubu ke air raban, menangeh tok belagu. Air ke lama ke naik ni, pasang radio, tengok tibi dan dengo arohan pehok bekuase, jangan muat babey, mengkale kabo suruh pindoh, pindoh la... Orang te sayang ke awok. Segala kelengkak penting-penting te taruh molek, bubuh tempat tinggi, bender hak mudoh punoh te macang geran tanoh, geran kereta moto, resit beranok, surat nikoh kala boleh bubuh dalang pelasetik, bungkuih leklok, nok muat antak baru bukannye mudoh, biolah rembek sikit kijenye janji selamat. Ini jelah koi nak ngabokan yek, ontok peringatan besame.." (sumber: Grup Whatsapp negerikoi)

#Harap sahabat-sahabat faham ye..

3 comments:

Fida Z Ein said...

Yang saya faham..maka faham lah...terima kasih di atas pesanan...

paridah said...

Assalam ustaz moga sgt sjhtra sekeluarga..heh..heh..koi pahang jer...jage kslmtan diri air ke naik ampuh kepalo aok kang...pndah cpt yark..

Nor Azimah said...

In shaa Allah paham je, Saya penah dok Pahang Masa kecik dulu, tapi cakap Pahang Tak reti doh.

Post a Comment