Sahabat Sejati

Tuesday 18 June 2019

AS SYAHID DR. MOHAMMAD MORSI... Bergembiralah kamu dengan jualan kamu yang diterima Allah

Telah pergi seorang pejuang menemui Rabb-nya.

Begitulah kisah panjang seorang insan bernama Dr. Mohamed Morsi al-Hafiz. Beliau dilantik secara sah oleh rakyat menjadi Presiden Mesir ke-5 antara tahun 2012-2013. Namun digulingkan pada 30 Jun 2013 oleh perampas kuasa dikepalai Ketua Tentera Mesir, Abdel Fattah al-Sisi (kini menjadi Presiden Mesir ke-6). Lalu beliau dituduh, difitnah, ditangkap, diseksa di dalam penjara. Semalam, ketika dalam perbicaraan kes tuduhannya beliau rebah pengsan dan meninggal dunia, pergi buat selama-lamanya. Allahu Rabbi. Semoga Allah SWT mengangkat darjat dan merahmati rohnya.


Perjuangan ini milik Allah SWT. Ia pasti dipelihara oleh Allah SWT. Setiap yang gugur Syahid adalah kekasih Allah SWT. Pasti akan ada pengganti yang akan terus memperjuangkan agama Allah ini, hingga ke hari yang dijanjikan oleh Allah SWT. Tetap teguhlah kita di jalan ini. Allahumma ameen. Al-fatihah buat As-Syahid Dr Muhammad Mursi al-Hafiz. 



RASMI DARI PARTI KEADILAN DAN SEJAHTERA (FJP) - PRESIDEN MORSI MENDAKWA PEMBUNUHAN TERANCANG TERHADAPNYA (Terjemahan)

Dalam ayat terakhir Presiden Morsi: Saya berhadapan kematian yang disengajakan

.. Saya dipengsankan lebih daripada sekali pada minggu lepas.

Terdapat mesej penting kepada rakyat yang saya ingin pertahankan, sedangkan hakim menjadi penghalang dan menutup suara.

Al-Syahid Dr Mohamed Morsi berkata yang beliau menghadapi kematian yang disengajakan oleh pihak berkuasa kudeta, dan keadaan kesihatannya semakin merosot.

Beliau menambah, semasa kes perbicaraan itu yang dikenali sebagai "serangan penjara", beliau telah dipengsankan sepanjang minggu lalu, tanpa rawatan atau bantuan kecemasan.

Presiden Morsi meminta ketika pembelaannya agar mahkamah membenarkannya bertemu dengan pasukan pembelaannya, kerana dia mahu menyampaikan amanat kepada rakyat Mesir mengenai hal-hal penting.

Namun, Mahkamah menutup suaranya dan menghalangnya daripada terus bercakap, sehingga beliau pengsan di dalam sangkar kaca yang kedap bunyi.

0 comments:

Post a Comment