Sahabat Sejati

Friday, 19 February 2016

Rehat Minda: Pesan Murabbi 57

Salam Jumaat.


Apabila aku melakukan kesalahan kepada manusia, berilah kekuatan padaku untuk memohon kemaafan.

Apabila manusia melakukan kesalahan kepadaku, berilah kekuatan padaku untuk menerima kemaafan dan keampunan.

5 comments:

saniah ibrahim said...

Assalamualaikum ustaz...
Kalau takde kekuatan memang kita takkan mudah nak mohon maaf dek dibendung perasaan malu dan takut biasanya.
Juga jika hati dah disakiti sukar nak memaafkan seseorang jika takde kekuatan mental.

Kakzakie Purvit said...

Memohon maaf dan memberi kemaafan bukan suatu yg mudah jika tidak punya iman yg kental. Syaitan di keliling kita bertepuk-tangan gembira bila mampu menggagalkan agenda memohon maaf dan memberi kemaafan.

paridah said...

ASSALAM...SEMOGA KITA MILIKI JIWA BESAR YG SANGGUP MEAAFKANN N MELUPAKAN APA SAJA KESALAHAN MRK YG SGT MENYAKITI JIWA RAGA KITA...INSYA ALLAH.

Normala Saad said...

paling payah kita ni nak minta maaf la..tunggu raya tu pun baru nak bermaafan..

Nazihah@Jiha said...

InshaAllah :)

Post a Comment