Sahabat Sejati

Wednesday 16 December 2015

SOLAT HAJAT: Memohon Kesejahteraan Rakyat Daripada Risiko & Musibah Akibat Kerakusan Pengusaha Bauksit


Isu bauksit: Pelbagai usaha telah dilakukan oleh banyak pihak untuk memohon pihak kerajaan supaya menghentikan aktiviti perlombongan bauksit sekitar Kuantan semenjak 2 tahun lalu. Namun malangnya sehingga hari ini tidak ada sebarang perubahan dilihat malahan keadaan semakin tidak terkawal. 

Oleh itu, Pas Pahang bersama dengan GERAM dan KRT Taman Impianku, mengambil inisiatif melalui program kerohanian dengan memohon kepada Allah SWT supaya melindungi rakyat dan kawasan sekitar Kuantan daripada sebarang musibah. Di samping itu kita juga memohon agar Allah SWT membuka hati pihak berkuasa supaya memberhentikan segala kegiatan yang merosakkan alam sekitar dan menyusahkan rakyat. Kita juga amat bimbang dengan keadaan cuaca hari ini yg memungkinkan satu musibah besar akan berlaku. 

Justeru, kami menyeru semua penduduk sekitar Kuantan untuk hadir beramai-ramai, bersama-sama kita bermunajat dan berdoa ke hadrat Allah SWT. Usaha ini amat penting khususnya kepada orang Islam supaya banyak berdoa dan bergantung harapan hanya kepada Allah SWT. 

Program akan bermula dari jam 7.30 malam dan dijangka tamat jam 9.30 malam, akan diketuai oleh Pesuruhjaya Pas Pahang YB Ustaz Rosli Abdul Jabar. 

 'Keratan akhbar Sinar Harian'

2 comments:

paridah said...

assalam selamat bersolat hajat memohon limpah kurnia Allah kearah penyelesaian permasalahan dgn menggunakan senjata malam...

abuikhwan said...

salam kak,
mudah2an Allah SWT mendengar rintihan dan munajat para hamba-Nya, setelah sang penguasa yang memilkul amanah hanya mendiamkan diri..

Post a Comment