Sahabat Sejati

Monday 11 August 2014

Ia kembali, sangat mengujakan


Alhamdulillah.

Ekspo Buku Islam kembali lagi ke Kuantan. Ulat buku seperti saya, berita ini sememangnya sangat mengujakan. Tidaklah persis bulan jatuh ke riba, tetapi senyum seakan-akan sudah ke telinga. Ekspo kali ini sudah masuk yang ke 12. Ini bermakna sudah 12 kali ia diadakan di lokasi-lokasi terpilih di seluruh negara. Pada tahun lepas, Ekspo Buku Islam ke 8 diadakan di Kuantan. 

Objektif Ekspo Buku Islam adalah untuk menyatupadukan pemain utama dalam industri buku Islam dalam usaha menyebarkan ilmu-ilmu bermanfaat kepada masyarakat disamping mencipta peluang perniagaan yang menguntungkan. Semua buku-buku terbitan penerbit-penerbit buku Islam terkenal tanah air boleh didapati di dalam 1 bumbung. Sangat menarik dan bertepatan objektifnya. 

Pada tahun lalu saya terlepas untuk mengunjunginya atas sebab-sebab yang tertentu. Rugi, sangat rugi rasanya. Niat di hati mahu bertemu mesra dengan penulis-penulis hebat yang datang mempromosi atau melancarkan buku mereka. Tetapi tidak mengapalah, tiada rezeki. Untuk tahun ini, insya-Allah saya tidak mahu berulang semula kerugian tersebut. Walaupun saya tidak dapat mengagak berapa ratus RM yang akan dihabiskan, namun saya percaya setiap pelaburan membeli buku tetap berbaloi. Sahabat-sahabat ulat buku tentu bersetuju dengan saya. 

Ekspo Buku Islam 12 Pahang akan berlangsung dari 29/8/14 hingga 6/9/14 di Kuantan Parade, Kuantan dengan kerjasama Majlis Belia Negeri Pahang, Kerajaan Negeri Pahang dan Perbadanan Perpustakaan Negeri Pahang. Dengan kekuatan 70 booth pameran dari penerbit-penerbit tempatan seperti Telaga Biru, IKIM, Must Read, Galeri Ilmu, Karang Kraf dan banyak lagi. Temui ikon-ikon hebat seperti Dr Zulkifli Al-Bakri,Ustaz Rohidzir Rais,Ustaz Zul Ramli, Ustaz Don Daniyal, Ustazah Fatimah Syarha, Prof. Dr Muhaya dan ramai lagi. 

Semoga usaha murni pihak yang terlibat dalam ekspo ini mendapat keredhaan dan keberkatan dari Allah Taala 

Insya-Allah, Jumpa di sana!

2 comments:

paridah said...

assalam...mmg suka kalau dpt hadiri pesta buku n dapat memborong banyak buku2 ilmiah...kak selalu gitu sehingga buku2 yg dibeli xsempat dihabiskan membacanya...

abuikhwan said...

Salam kak, betu tu. Asyik memborong timbunan buku yang dijual sehingga tidak sedar ratusan RM yang dikeluarkan. Namun ianya berbaloi...(teringat KLIBF di PWTC tahun lalu..he..he)

Post a Comment