Sahabat Sejati

Monday, 28 July 2014

Salam Aidilfitri 1435H


Assalamualaikum warahmatullah, 

Allah SWT berfirman: “.....(Dengan ketetapan yang demikian itu) Allah menghendaki kamu beroleh kemudahan, dan Ia tidak menghendaki kamu menanggung kesukaran. Dan juga supaya kamu cukupkan bilangan puasa (sebulan Ramadan), dan supaya kamu membesarkan Allah kerana mendapat petunjukNya, dan supaya kamu bersyukur.” (al-Baqarah: 185) 

Dikesempatan yang terhampar ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua pengunjung pondok kecil abuikhwan. Dengan sepuluh jari yang tersusun, saya memohon ampun dan maaf andai ada gurisan hati disebabkan perbuatan, perkataan maupun tulisan. Saya hanya manusia biasa, tentu tidak sunyi daripada sebarang kesilapan dan ketelanjuran. 

Jadikanlah Aidilfitiri ini sebagai satu ruang dan peluang untuk memperbaiki dan meningkatkan hubungan kekeluargaan serta dengan manusia lainnya. Begitu juga kekalkanlah hubungan dengan Allah SWT yang telah dibina sepanjang Ramadhan. Tidak lupa juga marilah kita sentiasa memperbanyakkan kiriman doa kepada saudara-saudara kita diseluruh pelosok dunia yang tidak bernasib baik seperti kita. Walaupun mereka juga menyambut ketibaan Aidilfitiri, namun suasananya pasti berbeza dengan kita. 

Akhir kalam, Selamat Hari Raya Aidil Fitri Minal Aidil Wal Faizin Taqabbal Allahu Minna Wa Minkum, Minna Wa Minkum Taqabbal Ya Karim. Kullu am wa antum bi Alf al-Khair... 

Saudara kalian,
abuikhwan@kembaramencarihamba

2 comments:

Purnomo Jr said...

Ufuk Ramadhan mulai memudar, Cahaya Syawal kian memancar, Dosa dan Khilaf saatnya dibakar, Marah dan Dendam saatnya dikubur. Kadang hati berburuk sangka, Langkah membekas lara, Tutur kata tidak terjaga, Tingkah laku membawa luka. Andai tangan tak dapat berjabat, Setidaknya kata masih terucap : "Selamat IDUL FITRI 1435H, Minal Aydin Walfaidzin, Mohon Maaf Lahir dan Batin ya :)

abuikhwan said...

Salam aidilfitri kembali kepada akhi...mudahan gembira menyambutnya bersama keluarga..

Post a Comment