Sahabat Sejati

Saturday 7 June 2014

Insya-Allah, Hogoh Pahang Hogoh!


Kurang satu jam dari sekarang, bakal menyaksikan satu pertarungan sengit di antara dua pasukan terbaik Piala FA. Pertembungan antara pasukan Tok Gajah dengan pasukan Felda United bertempat di Stadium Shah Alam, Selangor. Pasukan yang menang akan dinobatkan sebagai juara Piala FA Malaysia 2014. Semestinya kedua-dua pasukan akan bermain bermatian-matian untuk memenangi perlawanan ini. 

Pasukan Pahang merupakan juara pada tahun 2006 setelah menewaskan Pasukan Perlis menerusi tendangan penalti, setelah terikat 0–0 sehingga tamat masa permainan. 

Apa pun, diharapkan kedua-dua pasukan dapat mempamerkan permainan yang menarik dan berkualiti serta menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi. Kitakan satu Malaysia! Lagipun pasukan Pahang dan Felda United ibarat adik-beradik kerana daripada 323 tanah rancangan Felda di seluruh negara, 115 daripadanya terletak di negeri Pahang dengan Jengka menjadi gugusan terbesar di Malaysia.

Bagi saya pula tentulah sokongan yang tidak berbelah bagi kepada pasukan Tok Gajah. Kawan-kan orang Pahang! 

Mana-mana sahabat yang tidak ke Stadium Shah Alam, dijemput untuk memeriahkan suasana perlawanan akhir dengan datang ke Padang MPK 1 berhadapan Masjid Negeri. Di sana akan diadakan tayangan skrin besar. Jom, masih sempat lagi. Kita gegarkan padang MPK 1 dengan laungan dan sorakan semangat. Tetapi jangan sampai tidak solat pula. Masjid dekat saja, hanya di sebelah padang. 

Hogoh Pahang Hogoh! 

*Kalau Pahang menjadi juara, insya-Allah hari Isnin cuti...  

0 comments:

Post a Comment