Sahabat Sejati

Sunday 11 May 2014

GUNA MINYAK PENGASIH UNTUK SUAMI

Soalan: 

Assalamualaikum, apakah hukum jika saya menggunakan minyak pengasih kepada suami? Dengan niat ingin menjaga rumah tangga, ingin selalu dikasihi suami, dan untuk elakkan dari pergaduhan. Suami saya seorang yang cepat marah (baran). Kadang-kala bila berbual ada yang tersilap kata, terus marah-marah. Kadang-kala sehingga selalu main-main dengan perkataan cerai. Saya tak mampu lalui segalanya. Saya juga telah menggunakan minyak ‘ANUGERAH SERI DAN SUAMI ISTERI’. Alhamdulilah ada perubahan. Segalanya kerana ALLAH TAALA. Niat saya sangat-sangat inginkan kebahagiaan rumah tangga dan inginkanperubahan suami. 

Harap ustaz dapat bantu menjawab. 

Jawapan: 

Elakkan dari amalan pengasih kerana ia membawa kepada Syirik. Berubat dengan syirik umpama mengambil dadah yang mana ia menenangkan seketika, tetapi membawa derita selama-lamanya di kemudian hari. 

Yakinlah kepada Allah, jangan berputus asa mengharap kepada-Nya, jaga solat fardhu, banyakkan solat hajat dan beristighfar, manfaatkan ketika sujud untuk memohon hajat kepada Allah. Penyelesaian dengan minyak pengasih akan membawa kemusnahan di kemudian hari, bayangkan bagaimana jika suami mengetahui? Namun penyelesaian dari Allah akan membawa kebahagiaan di dunia dan di akhirat. Yakinlah kepada Allah dan jangan berputus asa dari rahmah dan kurniaan-Nya. Wallahu a'lam. 

Sumber: Ilmu dan Ulama

0 comments:

Post a Comment