Sahabat Sejati

Saturday 18 August 2012

Salam Aidilfitri 1433H, Maaf Zahir Batin


Assalamualaikum warahmatullah.

Pertama dan selamanya, segala ucapan tahmid dipanjatkan kepada Tuan empunya dunia dan akhirat, Allah SWT yang telah mengizinkan kita untuk menjalani ibadah puasa di bulan barokah Ramadhan sehingga ke penghujungnya. Sesungguhnya ibadah puasa adalah satu perjalanan spiritual, mentarbiah rohani dan menguji fizikal.

Kini Ramadhan telah berlalu meninggalkan kita dengan seribu satu peluang yang tidak mungkin dapat diulang kembali. Alhamdulillah, kita diberi kesempatan untuk menikmati Ramadhan pada tahun ini, mudah-mudahan kita diberikan lagi kesempatan untuk bertemu dengan Ramadhan pada tahun hadapan dan tahun-tahun seterusnya, Insya Allah.

Tibanya hari raya yang mulia yang disyariatkan untuk kita menyambutnya.

Oleh itu, dikesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri 1433H Maaf Zahir Batin kepada semua pengunjung pondok kecil abuikhwan. Semoga anda semua berbahagia menyambutnya bersama keluarga dan mereka yang tersayang. Raikanlah dengan penuh kesempurnaan tanpa bergelumang dengan pembaziran dan kemaksiatan. Marilah kita menghayati erti sebenar Aidilfitri seperti yang dilakukan oleh junjungan besar Rasulullah saw dan para sahabat r.ahum.

Jadikanlah Aidilfitiri ini sebagai satu peluang untuk memperbaiki dan meningkatkan hubungan kekeluargaan dan kejiranan, bak kata pepatah: “Buang yang keruh, ambil yang jernih.” Begitu juga kekalkanlah hubungan dengan Allah SWT yang telah dibina sepanjang Ramadhan. Tidak lupa juga marilah kita sentiasa memperbanyakkan doa kepada saudara-saudara kita diseluruh pelosok dunia yang tidak bernasib baik seperti kita. Walaupun mereka juga bergembira menyambut ketibaan Aidilfitiri, namun suasananya pasti berbeza dengan kita.

Akhir kalam: “Berhati-hati di jalan raya, pastikan keluarga anda menanti dengan penuh kegembiraan bukan dengan tangisan – nasihat ikhlas daripada abuikhwan.blogspot.com

Selamat Hari Raya Aidil Fitri Minal Aidil Wal Faizin Taqabbal Allahu Minna Wa Minkum, Minna Wa Minkum Taqabbal Ya Karim. Kullu am wa antum bi Alf al-Khair...

0 comments:

Post a Comment