Sahabat Sejati

Monday 30 January 2012

Cerita Kapten Hook

Seorang kelasi bertemu dengan Kapten Hook di sebuah bar. Mereka berbual mengenai pengembaraan mereka di lautan. Kelasi itu melihat Kapten Hook mempuyai kaki kayu, cangkuk ditangannya dan menutup sebelah matanya.

Lalu si kelasi bertanya, "bagaimana dengan kaki kamu boleh tempang dan terpaksa memakai kaki kayu?"

Kapten Hook membalas, "masa tu di Lautan Atlantik, kami dilanda ribut taufan yang amat dahsyat. Kapal hampir terbalik dan saya tercampak ke dalam laut, rupa-rupanya saya jatuh ke atas sekumpulan jerung. Ketika saya ditarik ke atas, kaki saya telah dibaham oleh salah seekor jerung."

"Woww!!! Kata si kelasi itu dengan takjub.

"Bagaimana pula dengan tangan tu?" Kelasi itu bertanya lagi.

"Masa tu kami sedang berperang dengan musuh. Musuh memakai pedang dan parang panjang. Salah seorang musuh telah menetak tangan saya, zassssss... putus!!"

"Wahh, hebat!!! Bagaimana pula dengan mata tu?" Soal si kelasi kagum.

"Ohh...mata ni terkena tahi burung..." jawab Kapten Hook mudah dan bersahaja.

Si kelasi merasa hairan sambil menggaru-garu kepala...

"Kapten hilang sebelah mata sebab terkena tahi burung?"

Lantas dengan ringkasnya Kapten Hook membalas: "Ya, sebab hari tu hari pertama saya memakai tangan bercangkuk ni!"

Ceria di pagi hari...

1 comments:

Ckin Kembaq said...

boleh pulak cmtu..hehe

Post a Comment