Sahabat Sejati

Friday 9 December 2011

TRAVELOG MINDA TAJDID: Catatan Perjalanan Dari Tanah Barat


Lama juga rasanya saya tidak berkongsi buku di pondok abuikhwan ini.

Alhamdulillah, dalam kesibukan hari Jumaat, saya sempat membeli sebuah buku untuk koleksi perpustakaan peribadi saya. Buku hasil buah tangan ilmuwan yang sentiasa saya ikuti tulisannya iaitu al-Fadhil Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Entahlah bila agaknya saya dapat menghadam isinya...

Tajuk : TRAVELOG MINDA TAJDID: Catatan Perjalanan Dari Tanah Barat
Penulis : Dr. Mohd Asri Zainul Abidin
Penerbit : PTS Islamika Sdn Bhd
M/S : 205
Harga : SM 16.00 / SS 18.00

Travelog Minda Tajdid ini adalah catatan dari hati seorang tokoh yang menjadi rujukan masyarakat masa kini. Mengulas isu yang dikemukakan berpaksikan al-Quran dan Hadis, menjadikan pendapat Dr. Mohd Asri Zainal Abidin ini relevan sepanjang zaman.

Antara yang menarik dalam buku ini:

- Kenapa Takut Bawa Perubahan?
- Antara Tudung dan Cawat Besi
- Maulid: Antara Fakta dan Amalan
- Kebangkitan Rakyat: Mengapa Rakyat Tidak Puas Hati?
- Bahaya Demokrasi Tanpa Prinsip Wahyu
- Jiwa 'hamba' Melayu Menghalang Pembaharuan
- Siapa lebih layak: Ulama ataupun Profesional Jadi Pemimpin
- Misteri Wahabi di Malaysia

Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan!

0 comments:

Post a Comment