Sahabat Sejati

Sunday 5 June 2011

SENYUMLAH


Mengapa harus membenci masalah dan kesusahan, sedangkan ia tidak dapat dipisahkan daripada kehidupan? Mengapa harus berputus asa mengalami kesusahan hidup, sedangkan kemudahan yang Allah janjikan sebagai jalan keluarnya lebih banyak? Mengapa harus berkeluh-kesah, sedangkan apa pun masalah yang datang, ia akan berlalu jua akhirnya?

Tajuk : Senyumlah
Penulis : Syed Alwi Alatas
Penerbit : Galeri Ilmu Sdn Bhd
M/S : 300
Harga : SM 21.00 / SS 23.00

SENYUMLAH ditulis untuk membantu pembaca dalam melihat masalah dengan cara pandang yang baru. Setelah membaca buku ini, mudah-mudahan pembaca akan menjadi lebih bahagia dan tidak mengeluh atau berputus asa saat menghadapi masalah. Bukan hanya tidak mengeluh, boleh jadi saat menghadapi masalah dia justeru akan tersenyum. Kerana dia sudah mengetahui rahsia di sebalik kesusahan hidup dan dia juga mengetahui bagaimana cara menghadapi semua itu.

SENYUMLAH ditulis dengan bahasa yang sederhana dan mudah difahami, buku ini disokong oleh banyak kisah serta rajah yang akan memudahkan pembaca memahami isinya.

Apa pun masalahmu ia pasti akan berlalu. SENYUMLAH. Hidup akan lebih bahagia. Dada akan menjadi lapang, beban terasa ringan dan bibir lebih mudah tersenyum.

2 comments:

Nazihah@Jiha said...

Wah..buku yg baik :) rupanya senyuman ni penawar juga :)

abuikhwan said...

Hmmm...dapatkannya segera.

Post a Comment