Sahabat Sejati

Tuesday 15 December 2009

Terus beramal...


Penglibatan anggota-anggota Amal dalam memberi khidmat kepada masyarakat dan PAS memang tidak dapat dinafikan. Hampir 20 tahun Jabatan Amal (dahulunya dikenali dengan Unit Amal) telah menabur jasa dalam kerja-kerja kebajikan.

Dengan jolokan "tentera merah", Jabatan Amal gigih membantu orang ramai tanpa mengira bangsa dan agama serta merentasi sempadan politik.

Seiring dengan motto "Beramal Kerana ALlah", Jabatan Amal benar-benar merealisasikannya.

Namun dalam kesibukan dan keseronokan anggota-anggota Amal bertugas, ramai yang tidak mengetahui perit jerih yang kadangkala terpaksa dipikul oleh petugas Amal. Semua ini adalah satu cabaran dalam menunaikan tanggungjawab serta amanah yang diberikan. Demikianlah asam garam dalam perjuangan.

Tetapi dalam kepahitan itu ada jua kemanisan...

Jabatan Amal Pahang kini miliki van

Temerloh: Jabatan Amal Pahang maju setapak lagi dengan memiliki sebuah van sendiri bagi memudahkan operasinya.

Setiausaha Amal Pahang, Johari Wahid berkata, dengan adanya van tersebut ia akan memudahkan operasi harian Amal untuk membawa anggotanya ke lokasi yang memerlukan khidmatnya.

Timbalan Pesuruh Jaya PAS Pahang, ustaz Yusof Embong diberi penghormatan memotong reben bagi merasmikan van berkenaan.

Amal Pahang, kata Johari, sering terlibat dalam operasi sukarela membantu orang ramai di seluruh negara seperti mangsa banjir dan sebagainya.

Dengan adanya van ia akan lebih memudahkan pergerakan pasukan Amal katanya.

Selain van, pihaknya juga sedang berusaha untuk membeli sebuah bot bagi operasi menyelamat mangsa banjir.

“Pihak kami mengalu-alukan sebarang sumbangan orang ramai bagi melengkapkan peralatan Amal ini.” Katanya. (Sumber: Harakah bil. 1495)
Selamat beramal kepada semua...

0 comments:

Post a Comment